maandag 24 juni 2013

Weekendje Zeeland

Afgelopen vrijdag vertrokken wij bepakt en bezakt voor ons weekendje Zeeland (Port Greve). En ondanks het slechte weer hebben wij enorm genoten.

Bij aankomst zijn wij, na het inchecken, de directe omgeving gaan verkennen. Het Landal-park Port Greve ligt in het kleine plaatsje Brouwershaven waar circa 1500 mensen wonen. Het centrum is heel klein met niet meer dan een supermarkt, een bakkerij, een brocantewinkel en een souvenirshop en nog wat restaurants. Toch hebben wij hier heerlijk rondgewandeld en gekeken naar de mooie boten en prachtige panden.




Bij terugkomst in het huisje werd er nog een boodschappenpakket bezorgd (ook geregeld door het werk van Fabian) met allemaal lekkere en praktische dingen. 


De volgende ochtend zijn we naar Zierikzee gegaan en wat een prachtige plaats is dat zeg! Historische panden, een gezellig centrum en snel bereikbaar (zo'n 15 minuten rijden). 





Zierikzee was helemaal in de bloemen gezet en er was van alles te doen. Er was een "Grote vorstelijke Heerlijkheden Markt" met allerlei lekkernijen en voor de kleintjes was er o.a. een springkussen en een klimtoren. Dit alles had te maken met het bezoek van het koninklijk paar van een dag eerder. Speciaal voor het publiek was er dus ook nog op zaterdag een feestprogramma. Erg leuk! Ik heb alleen geen foto's van het plein gemaakt (beetje jammer).. Maar het miezerde zo erg dat ik er even geen zin in had haha. 

Tijdens het lopen naar de auto kwam ik dit schattige poortje tegen met een leuke naam.





Of de poort zijn naam eer aan doet weet ik natuurlijk niet, maar ik vond het wel grappig. 

's Avonds zijn we nog lekker uiteten gegaan en daarna moe maar voldaan op de bank geploft. 

Zondag zijn we gaan wandelen met Milo bij het Grevelingenmeer, maar wat waaide het hard.. Milo vond het prachtig en kon nog een klein stukje lekker los lopen. En het was eindelijk droog, dus we mochten niet klagen. 





Nadien was Milo zo gesloopt dat hij in het huisje gelijk in slaap viel. Dit was voor ons een goed moment nog even te gaan zwemmen in het zwembad op het park. Het zwembad was niet heel groot en is meer geschikt voor de kleintjes, maar wij hebben uiteindelijk ook nog de grootste schik gehad en wel in de glijbaan. Je kon telkens een lichtshow aanklikken (bijv. Disco, Rainbow of Flash) om het nog "spannender" te maken. Alle kinderen (en ook wij) vonden het prachtig. 

Als afsluiter van het weekend hadden wij een gourmetpakket besteld. Vlees, sausjes, salades en stokbrood, alles zat erbij. Voor € 10,-- (borg) een gourmetstel meegenomen en het eten kon beginnen, ideaal! 

En dan vanmorgen.. ja dan is het gedaan met de pret. Spullen pakken, inladen, gourmetstel terugbrengen en uitchecken. Wij waren nog nooit in Zeeland geweest maar willen zeker nog een keer terug. Prachtig is het daar. Dit is trouwens nog een foto van het huisje waarin wij verbleven.


Zojuist hebben we ons andere huisdiertje (konijn) opgehaald bij mijn ouders en mijn moeder was zo lief om Indonesisch eten klaar te hebben staan voor vanavond, zodat we het vanavond ook nog lekker makkelijk hebben. 

Nu ga ik maar eens alle updates van de blogs die ik volg teruglezen, want ik heb een hoop gemist zie ik! 

Fijne week.

Groetjes, Cynthia

10 opmerkingen:

  1. Jaren geleden verbleven wij ook in Zeeland en ik weet nog goed dat ik het daar ook zo mooi vond. Sfeervolle foto's heb je gemaakt, geen wonder ook dat jullie zo genoten hebben.

    Voor straks eet smakelijk!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat jullie het naar je zin hebben gehad, ondanks het wat mindere weer!
    Mooie foto's heb je gemaakt en voor straks eet smakelijk en tot morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In Zierikzee kom ik minstens 1 keer per jaar, ik vind het daar zo mooi.
    Je hebt er mooie foto's van gemaakt, jammer dat een gezellig weekend altijd zo om is.

    Fijne Week,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zeeland is een heerlijke plaats om te vertoeven en ik lees dat jullie je perfect hebben vermaakt! :-)
    Prachtige foto's zodat we mee kunnen proeven van het sfeertje...
    Oh wat lekker Indonesisch hmmm zal best gesmaakt hebben...lief van je moeder....
    Nou geniet nog maar lekker na....
    Fijne week Cynthia! Lieve groet,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Port Greve ken ik wel wij zijn er een paar jaar geleden geweest en de prachtige foto's die je gemaakt hebt daar herken ik de omgeving wel van. Zierikzee is een rijke stad aan geschiedenis. Ik moet er gauw maar weer eens naar toegaan. Wat lief dat je ouders gekookt hebben.
    Een zonnige week
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O heerlijk, er even tussenuit. Naar Zierikzee moet ik ook echt nog een keertje, want het ziet er zo mooi uit! Fijn dat je het naar je zin hebt gehad!
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat fijn even een weekendje weg, en Zierikzee is inderdaad een bezoekje waard, kom er zeker iedere zomer wel een keer!
    Heerlijk dat je zo kunt aanschuiven voor het eten he?
    Fijne week, Groetjes Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke reportage, zo hebben wij mooi even kunnen meegenieten!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ben je heerlijk aan het uitwaaien geweest, Zierikzee, zo ontzettend mooi, en al die leuke gevels, een prachtgezicht.
    Lekker nagenieten van je mooie foto's.
    Lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Cynthia. Ik zag dat je volger bent geworden op mijn blog. Leuk! Ik ga jou ook volgen hoor.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen