zaterdag 1 juni 2013

Op pad voor kleuradvies

Vandaag zijn Fabian en ik op pad gegaan om toch wat kleuradvies in te winnen, want wat is het lastig. Ook de minuscule kleurkaartjes helpen niet echt, want je kunt er eigenlijk net niks mee.

Met wat foto's op de telefoon zijn we naar De Stamkamer in Lienden gegaan. Ik was daar al eens eerder geweest, maar wist toen niet hoever ik door mocht lopen, aangezien de winkel ook gewoon een woning is. Toen we binnenkwamen werd de route gelukkig toegelicht. Op alle wanden in De Stamkamer zit Carte Colori kalkverf en op het houtwerk zit zijdemat lakverf, heel sfeervol. In iedere ruimte hangt een kleurenkaart met daarop een duidelijke omschrijving van de kleuren die in die ruimte zijn gebruikt, erg handig!

Na het rondje door de winkel zijn we gaan zitten voor wat kleuradvies. Aan de hand van de foto's en onze wensen kregen we wat kleuren aangereikt wat goed in ons interieur zou werken. Wel werd benadrukt dat lichtinval heel bepalend is. Wat daar heel mooi staat, kan misschien bij ons wat minder succesvol uitpakken. Gelukkig had De Stamkamer wat dubbele staaltjes op voorraad, zodat we de "grote stalen" even mochten lenen. We namen de volgende kleuren mee: Gritti, Lino, Sculptura, Palladio, Flax, Leem en Natural. Alle combinaties hebben we geprobeerd, maar we hebben besloten dat we voor het woongedeelte Palladio gaan gebruiken en voor de keuken Gritti. De stalen hebben we vanmiddag weer netjes teruggebracht en in juli wordt de verf besteld, zodat Fabian in de bouwvak ermee aan de gang kan.

Natuurlijk viel mijn oog weer op wat spullen in de winkel. Ik heb me niet in kunnen houden en heb de volgende items gekocht.






Als het goed is, wordt het morgen lekker weer.. dus dat wordt lekker buiten zitten onder de veranda met een magazine. Heerlijk! Morgen is er ook een soort van braderie in Tiel. Misschien dat we daar nog gaan neuzen, maar soms is het ook lekker om even helemaal niks te doen. 

Fijne avond iedereen.

Groetjes, Cynthia

11 opmerkingen:

  1. Het is altijd moeilijk een kleur te kiezen, maar als je het een en ander al op de muur kunt zien is dat al een groot voordeel.
    Ik ben benieuwd hoe het gaat worden.
    Je hebt leuke spulletjes gekocht.

    Fijn Weekend,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben benieuwd naar de kleuren die je hebt uitgezocht! Ook je accessoires zijn erg leuk! Waar ga je ze neerzetten? Zien we misschien nog wel in een volgend bericht!
    Ben vandaag in Ochten geweest.....heb me ook niet in kunnen houden. De details hoor je nog wel...........Prettig weekend verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn he? dat je de kleuren "live" kunt zien in een sfeervolle winkel. De kleuren die je uitgezocht hebt zijn prachtig en de spullen trouwens ook!
    Fijn weekend verder, Groetjes Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb nog nooit gehad dat een kleur van Carte Colori niet goed uitpakte, in mijn woonkamer heb ik Gritti en Kiezel en in de gang Piombo, ik ben er nog steeds heel blij mee. Fijn dat jullie de gote stalen even mee mochten nemen!!
    Fijne zondag!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Handig dat je de kleuren op de muren kan zien, want inderdaad met die kleine kaartjes valt het niet mee om kleuren te kiezen.
    Ik ben benieuwd hoe het bij jou staat straks! Je hebt mooie accessoires uitgezocht, leuk om ze thuis een plekje te geven!
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kleur kiezen is inderdaad heel lastig, ik vond het met onze slaapkamer ook zo moeilijk. Maar de kleurstalen hebben mij er toen wel doorheen geholpen. Wij willen beneden ook nog een wand verven, dus nu staan we weer voor hetzelfde probleem. Ik ben bij jullie ook erg benieuwd naar het eindresultaat!

    Mooie aankopen heb je gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind kleur kiezen ook zo moeilijk.
    Ik moet voor de slaapkamer kleur kiezen ben er al maanden over aan het denken.
    Maar ik denk dat ik morgen verf ga kopen.
    Mooie spulletjes heb je gekocht.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prima zo'n kleuradvies want het lijkt mij inderdaad moeilijk wat je al moet weten hoe het lichtval in huis is .We gaan het vast zien hou het eind resultaat is!
    Mooie aankopen heb je weer gedaan tja het is toch zo verleidelijk hè zo'n mooie winkel!
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het blijft lastig hè een kleur uitzoeken, ik zou ook graag kalkverf op de muur willen maar mijn man ziet dat nog niet zo zitten ;-)

    Mooie spulletjes heb je aangeschaft.

    Groet, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige spulletjes en de Stamkamer, daar zou ik ook weleens willen guzen, helemaal mijn smaak. Je zult zien met kalkverf verandert je hele huis. Wij hebben het nu op 2 muren in de kamer en in de keuken, prachtig is het. Het liefst had ik het overal, maar wij hebben overal nog ruwe muren, jammer genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Altijd fijn een kleuradvies Cynthia want ook ik vond dat lastig om te kiezen...en oh wat een mooie spullen heb je gekocht!
    Lieve groet,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen