zondag 30 juni 2013

Onze tuin

Tijdens ons weekendje Zeeland begon het al bij Fabian, een fikse verkoudheid. Ook ik was helaas niet immuun, want afgelopen woensdagmiddag ben ik vanuit mijn werk ziek naar huis gegaan. Koorts, hoofdpijn, keelpijn en bijna niet meer kunnen praten.. dat schiet natuurlijk niet op als je op je werk zit. Ik hoop nu wel dat ik klaar ben voor dit jaar, want het houdt maar niet op.

Gistermiddag had ik een feestje van mijn oma die 90 is geworden. Een speciale dag die ik absoluut niet wilde missen. Uiteraard heb ik wel een veilige afstand bewaard, want ik wilde haar niet aansteken. Het feestje werd bij mijn tante thuis gevierd en er waren zo'n 50 mensen uitgenodigd. Het was een gekkenhuis, maar erg gezellig en gelukkig zat het weer een beetje mee zodat het buiten kon worden gevierd. Mijn tante had samen met mijn moeder en een kennis een Indonesische rijsttafel gemaakt met allerlei lekkers. Ikzelf zou het gebrek krijgen om voor zoveel mensen te koken, maar er was echt meer dan zat. En hoewel mijn smaak niet helemaal terug was, heb ik er toch lekker van gesmuld. Misschien wordt het toch eens tijd dat ik ook Indonesisch leer koken. Fabian zeurt er al een tijdje om, want ook hij is gek op het eten van mijn moeder. Wellicht iets om van de zomervakantie op te pakken.

Vandaag was het qua temperatuur ook goed te doen. Een goed moment om dus wat foto's te maken van de tuin.

De achtertuin




Een tijdje terug heeft Fabian een afkortzaag overgenomen van een goede vriend. Niet lang daarna is hij ermee aan de slag gegaan. Bovenstaande tafel was zijn eerste project. Ik ben er nog steeds erg blij mee. De Franse vaasjes die erboven staan heb ik op de braderie in Tiel gekocht. Ik wil ze misschien wat donkerder maken, maar daar ben ik nog niet over uit. Ook twijfel ik of ik de potdekseldelen van de veranda een kleur wil geven. Normaal vind ik zwart erg mooi, maar dat vind ik te donker voor de binnenzijde van een veranda. Wellicht dat grijs een optie is.. maar dat is ook weer iets om over na te denken.


Zoals hierboven is te zien, hebben de buxussen het zwaar bij ons. Als we met Milo aan het apporteren zijn, dan wandelt hij gewoon vrolijk over de buxussen heen... Dus nu zijn we hem aan het aanleren dat hij daar niet meer mag komen. Zodra dat gelukt is zullen we de kapotte buxussen vervangen voor nieuwe. Ook moet er nog een nieuwe plant komen tussen de middelste en rechter Catalpa, maar daarvoor moeten wij nog op pad.


Omdat we best veel hout in de tuin hebben, hebben we aan de andere zijde gekozen voor rekken met Hedera's. 


Uitzicht vanaf de veranda. 

De voortuin


Leilinden, een beukenhaag(je), buxussen en Annabelle.


Onze bestrating in de voortuin; boerenkasseien. Totaal niet praktisch om met pumps o.i.d. op te lopen, maar ik vind ze zo mooi! Ook de visite is er niet altijd blij mee.. maarja, als ik daar rekening mee moet houden, dan is er natuurlijk geen beginnen aan. En ze mogen ook achterom :-) De bestrating hebben we trouwens van mensen in het dorp gekregen, erg aardig! Fabian wil aan de linkerzijde van het pad ook nog wat groen.. maar ik twijfel nog. 


Vanaf de straatkant gezien. Voor het huis willen we nog een leuk bankje plaatsen. 


En nog een leuk struikje voor bij de voordeur. Ben helaas de naam vergeten.

Last but not least: aan alle nieuwe volgers; welkom! Leuk dat jullie mijn blog volgen. Binnenkort zal er onder mijn volgers een give-away worden verloot, maar daarover volgt later meer. En mocht je dat nog niet gedaan hebben, vergeet niet om mij ook te volgen via Bloglovin'. Dat kan via de knop aan de rechterzijde of door op deze link te klikken: Follow my blog with Bloglovin.  

Fijne week allemaal!

Groetjes, Cynthia

14 opmerkingen:

  1. Vervelend dat je deze week ziek werd, inderdaad verstandig om bij je oma uit de buurt te blijven. Wat een mooie leeftijd heeft ze bereikt, van harte gefeliciteerd.

    Je tuin staat er fraai bij. Vanmiddag scheen hier ook het zonnetje, niet met overtuiging maar we hebben er toch even van kunnen genieten.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij heerst dit virusje. Bij mij begon het ook als een verkoudheid. Maar een dag later was ik mijn stem kwijt. Het is nu een dikke week later en ik heb nog steeds mijn stem niet volledig terug. We zullen ons vast en zeker beter voelen als het de komende week wat warmer en zonniger wordt!
    Wat heb je een heerlijke tuin! En je overkapping vind ik helemaal prachtig. Mooi zo met de stoere tafel!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben blij dat je weer beter bent!
    Jullie tuin ziet er ook mooi uit hoor. En nu moet alles lekker gaan groeien. En het moet natuurlijk lekker veranda weer worden!
    Tot morgen!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alsnog proficiat met de verjaardag van je oma, wat een mooie leeftijd.
    Jammer dat je van de week ziek was, maar ja.... met dit weer ook, alhoewel...vandaag naar het strand geweest, toch was het daar best lekker, maar nog niet echt druk.
    Je tuin staat er mooi bij en je overkapping vind ik ook mooi en makkelijk.

    Fijne Week,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gave tafel is het geworden en die kasseitjes vind ik ook helemaal leuk (dan maar even op je tenen lopen, hihi)!
    Lieve groet,
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kan niet anders zeggen dan dat ik je tuin mooi vind, hier namelijk veel dezelfde struiken en planten. Geniet ervan!

    Fijne week, groet Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi hoor die veranda bij je huis. Knap gemaakt die tafel.
    Nog gefeliciteerd met je oma, mooie leeftijd he, ik heb nog een opa van 92 jaar, daar ben ik zo trots op en nog helemaal gezond.
    Leuk dat je ons je tuin laat zien, dat zie ik graag!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Alsnog gefeliciteerd met de verjaardag van je Oma. Prachtig je veranda daar kun je heerlijk vertoeven en je tuin ziet er gezellig uit.

    Fijne avond groet, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi die tafel , heeft hij heel mooi gedaan !!
    De tuin is ook heel mooi !!!

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat balen dat je ziek was, bij ons op het werk hoor je ook niet anders, iedereen heeft een zere keel en snotverkouden. Ik hoop het dit keer over te slaan. Leuke tuin hebben jullie! Het buxusverhaal is heel herkenbaar. Ik heb een kat die er graag middenin ligt haha!

    Groetjes!

    Arianne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nog van harte met de verjaardag van je oma...
    Balen dat je verkouden bent....hier lopen er thuis ook 2 te snotteren....
    Mooi je tuin zeg en die keien ook gaaf....
    Heerlijk plekje je veranda en wat een gave tafel....
    De plant in pot heet Pieris Forrest Flame ;-)
    Lieve groetjes,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heb je een prachtige tuin, mooie planten keuze ook.
    Hoop dat je alweer een beetje opgeknapt bent!
    Groetjes, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Eerst wil ik je feliciteren met je oma, 90 jaar wat een leeftijd zeg. En wat een prachtige tuin heb je. En die tafel zo prachtig gemaakt. geweldig hoor. Gezellig dat we even in je tuin mochten komen.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik hoop dat je weer bent opgeknapt .Wat een leeftijd hè van je oma nog gefeliciteerd hoor !
    En wat een prachtige ruime tuin zeg erg mooi met de veranda ,heerlijk genieten met een drankje van de lange zomeravonden want die komen er aan !
    Fijne dag
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen