donderdag 13 juni 2013

Doe het zelf II

Tijdens het verhuizen kwam ik de gekste dingen tegen, zo ook dit schaaltje. Op de middelbare school moest Fabian van een blok hout een schaal zien te maken. Ik zei tegen hem: "wil je die echt bewaren?!". En ja hoor, hij moest mee. Twee jaar lang lag het schaaltje stof te vergaren, want we konden er niks mee. Het schaaltje is van vurenhout en dat paste niet echt bij het interieur (helaas heb ik geen volledige before foto). Tot ik me ineens bedacht dat we het schaaltje een stoerdere look konden geven door middel van een brander en wat beits. Fabian is aan de gang gegaan in de garage en dit heeft tot het volgende resultaat geleid.





Dit is de onderkant van het schaaltje. Die hebben we zo gelaten omdat z'n cijfer erop staat (als je heel goed kijkt zie je onderaan een 8,5 staan). Maar zo zag het gehele schaaltje er dus qua kleur uit. Ik ben blij met het resultaat, met een theelichtje erin is het gelijk heel sfeervol. 

Fijne avond. 

Groetjes, Cynthia

12 opmerkingen:

  1. Wat een leuk schaaltje.
    Hou de was weet ik niet maar hij is wel mooi geworden zo.
    Goed gedaan.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wie wat bewaart die heeft wat, het schaaltje is mooi geworden.
    Past mooi in je interieur.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooh wat leuk en dat heeft ie ook nog op school gemaakt, het verhaal erachter is toch super!! Echt origineel, niemand heeft dezelfde, moet je maar denken!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Cynthia,

    Ik heb een vraag over bloglovin, ik zie dat jij het al in gebruik hebt, Heb je dat via www.bloglovin.com gedaan?
    Gaan al je volgers automatisch mee?
    Klopt het dat je dat voor 1 juli in moet stellen?
    Je mag gewoon antwoorden op mijn blog hoor.

    Bedankt alvast,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De schaal heeft nu een mooie, stoere look. Een goed idee om er mee aan de slag te gaan!

    Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi schaaltje !
    En zo leuk dat hij het nog in school gemaakt heeft !

    Lieve groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed dat jullie het schaaltje bewaard hebben, een super idee om het zo te behandelen. Het past nu tenminste wel in je interieur!
    Lieve groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. stoer geworden zo, heb je 't gewoon geblakerd dan? en daarna gebeitst? ben wel benieuwd.

    Groet Judith.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is het schaaltje mooi geworden...staat ook super zo bij de lamp.
    Groetjes, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gaaf geworden en een schaaltje met een verhaal. Leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een enig schaaltje. En wat leuk dat hij het zelf gemaakt heeft. Dan heeft het emotionele waarde he.
    Liefs anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een sfeervol schaaltje is het geworden en leuk dat verhaal erbij....
    Lieve groet,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen